Независимо, дали използвате LinkedIn за нетуъркинг или търсене на работа, едно условие за успех си остава неизменно – да изградите успешно личния си бранд. Това не само ще ви помогне да наложите успешно професионалния си имидж, но и ще помогне на потенциалните ви „връзки“ да разберат какво можете да им предложите и защо е добре да установят контакт с вас.
Най-важният елемент в профила ви е заглавието на профила.Именно то се показва до името ви при търсенията в сайта. Стандартно LinkedIn използва последната ви посочена длъжност за заглавие. Така на практика, заглавието на профила ви е – Името ви, Длъжността ви, Компанията ви. Тъй като потенциалните ви нови контакти виждат първо именно това заглавие, важно е да знаете как да го използвате във ваша полза. То трябва да съдържа правилните ключови думи и да има притегателна сила. С две думи, да накара хората да кликнат на него.
Ето и няколко полезни правила за добро структуриране на заглавието.
Добавете важна допълнителна информация
Често длъжностите на хората не отразяват достатъчно ясно с какво точно се занимават те. Например, възможно е да сте „Търговски представител“. Това не казва много за вас. Ако сте обаче в медицинския бизнес, добавете уточнение: „Медицински търговски представител“. Така ще ви намират значително повече хора, които ще търсят точно такива като вас.
Използвайте ключови думи
Можете да подобрите не само заглавието, но и самото съдържание на профила. За целта, добре е да ползвате ключови думи. Например, когато описвате трудовия си опит, помислете как звучи „Търговски сътрудник във фармацевтична компания“. А сега, разгледайте това определение – „Фармацевтичен търговски представител с 10 години опит в международни компании и фокус върху препарати срещу рак на белия дроб, рак на панкреаса и рак на гърдата“. Да, второто звучи малко стряскащо за хората, които са извън този бизнес, но е прекрасен начин да използвате ключови думи и да бъдете по-лесно намирани.
Посочете длъжност, която реално ви описва
В съзвучие с казаното по-горе, може да се добави и друг съвет – изберете си такава длъжност, която хората често търсят. Всяка компания има свой стил при наименоването на длъжностите. При едни, длъжността се казва „експерт“, при други, „младши мениджър“, при трети – „старши сътрудник“. Още по-неприятното е, че е възможно вашият работодател да ползва особено креативни титли, които никой извън фирмата не познава. Затова, открийте стандартно описание за позицията си, което обобщава най-точно задълженията и отговорностите ви. Например, можете спокойно да се означите като „Маркетинг асистент“, въпреки че на хартия сте „Административен асистент“. Разбира се, това е валидно, ако задълженията ви са с маркетингова насоченост. Тоест винаги мислете какво търсят хората и как да направите така, че да ви откриват лесно.
Вашият коментар