В деня, в който беше продаден първият iPhone 6, няколко човека бяха чакали вече над 2 седмици на опашка, за да са сред първите купувачи. През тези две седмици към тези смелчаци, „заредили“ се на опашка петнайсетина дни предварително, се присъединиха постепенно още доста хора. Тази „фенска лудост“ не е новост – при всяка премиера на нов модел iPhone това редовно се случва. И не екстремната любов към въпросното устройство е интересно тук, а фактът, че поне един предприемчив бизнесмен от Ню Йорк заработи отлично от истерията.
Робърт Самюел ще изкара от премиерата на новия телефон около $10 хиляди, минус разходите за заплащане на служителите си. Компанията му Same Ole Line Dudes (SOLD Inc.) печели именно от това – таксуване на хора, за да стои някой вместо тях на опашка. А опашки в Ню Йорк се оказва, че има повече от достатъчно, за да може да се върти бизнес покрай тях. Премиери на нашумели спектакли, резервации за популярни заведения и естествено, технологични премиери.
Един ден преди старта на продажбите на iPhone 6 Самюел споделя пред репортери, че 23 от неговите 25 „професионални чакачи“ са наети вече за „участие“ в опашки пред магазини на Apple и Verizon. Имало още желаещи да се възползват от услугите му, но той се въздържал засега, тъй като нещата започнали да стават прекалено хаотични. „Бизнесът ми засега е малък и все още не съм гладко смазана машина, но съм на път да стана. Големи събития като това, ми помагат да се изградя като предприемач“, заявява Самюел покрай премиерата на така обичания от мнозина телефон.
Компанията SOLD Inc. таксува клиентите си по $25 за първия час на опашката и по $10 за всеки следващи 30 минути. Колко точно е оборотът е трудно да се установи с точност, но всеки от 23-мата клиенти за телефон е платил за услугите на SOLD Inc. между $65 и $485 – в зависимост от продължителността на чакането.
Робърт Самюел не е единственият бизнесмен в този сектор. Все повече компании се зараждат, като експлоатират нуждата или желанието на определени хора да придобият нещо без чакане. Това е поредното доказателство, че интересите или предпочитанията, които се забелязват на един пазар, умело могат да се ползват за създаване на нишови бизнеси. Подобни възможности са приветствани от два типа хора. От една страна са предприемчивите „бизнесмени по душа“, които без никакъв особен експертен опит рискуват да създадат малък бизнес, а от друга, са множеството безработни (или неудовлетворени от работата си служители), които са готови отново без експертно ноу-хау да си осигурят препитание. Въпрос на вглеждане, усет и малко късмет е да се стартира подобна компания. Дали около нас не е пълно със сравними възможности? Защото, често пъти работа има – просто ние не я виждаме.
Вашият коментар