Можете да прекарате години в работа с един и същ мениджър и да си изградите репутация на добронамерен, съвестен и трудолюбив колега. И после, само за миг, да загубите всичко това. Тъжно е, но е така – доверието се гради с години, но може да се изпари за нула време. И независимо, колко добра репутация сте си изградили, ако развиете някои лоши навици, дори и да е за кратко, можете да нанесете непоправими щети на реномето си. Затова, ако държите да не ви се случва подобна катастрофа и искате да бъдете все така надеждни и любими колеги, уверете се, че долуизброените навици не са част от професионалното ви поведение.
Да обещавате неща, които не можете да изпълните
Всеки, който има известен трудов опит в офис знае, че не веднъж се случва, да трябва да се разговаря по телефона с бесен крлиент или бизнес партньор. В такива моменти сме склонни под натиск да обещаем пълни финансови компенсации, разрешаване на неразрешим проблем и дори лично извинение от управителя на компанията. И докато подобни обещания могат да успокоят клиента за момента, когато същият този клиент установи, че не можете да удържите на думата си, досегашните ви проблеми ще започнат да изглеждат направо дребни. При това, не само клиентът или партньорът ще бъдат бесни, но ще се наложи мениджърът ви да влезе в ролята на лошия и да потвърди, че нищо от обещаните неща няма да се случи наистина. След това пък ще дойде моментът, в който ще трябва да се оправяте с шефа си и този момент няма да е приятен. Ако принципно не можете да му гарантирате във всяка ситуация, че ще реагирате разумно и премерено с клиенти и партньори, той просто няма да ви вярва, да ви възлага повече отговорности и да ви разглежда като човек, заслужаващ повишение. И всичко това, напълно отделно от скандала, който ще ви вдигне.
Да не отговорите на мейли или позвънявания
На всеки може да се случи да забрави мейл или пропуснато обаждане. Важното обаче е, това да не се превръща в навик. Защото, накрая, някой разгневен клиент ще копира в кореспонденцията шефа ви и той ще научи, че системно не отговаряте по телефон или поща. А когато разярен клиент потърси нагоре по веригата следващия шеф, първата му работа ще е да посочи към вас и да каже „Този не си върши работата!”. Червени лампички ще светнат в главата на мениджъра ви и той ще започне да си задава въпроси – мога ли да имам доверие на този човек, мога ли да му възлагам отговорни задачи и т.н. Отговорът няма да му хареса нито на него, нито на вас.
/Част 2/
Вашият коментар