5 въпроса, които тревожат бъдещия ви работодател

Source: mun.ca

Source: mun.ca

Може би не сте се замисляли, но в тези трудни икономически времена, работодателите са особено загрижени какви хора ще наемат. Факт е, че че политиката по наемането на персонала може да окаже сериозно въздействие върху бъдещето на компанията. Проучванията сочат, че на практика, намирането и задържането на правилните служители, са се превърнали в един от централните проблеми на много фирми днес.

Подготовката ви за явяване на интервю за работа може да е много стресираща, но с оглед на гореизложеното , ще можете да изпитате известно облекчение, ако знаете, кои са основните проблеми на интервюиращата страна. Ето какво се върти в главите на бъдещите работодатели.

1.Дали имате уменията, от които фирмата се нуждае?

Търсенето на компетентни професионалисти с реални умения и таланти е една от главните грижи на работодателите. В повечето случаи мениджърите вярват, че тези параметри са от съществено значение. Затова, ще направите разумно, ако самите вие си зададете въпроса, дали притежавате необходимите компетенции за даденото работно място. Повечето компании не желаят да инвестират време и пари в обучаването на нови кадри, затова е важно да бъдете подготвени и на ниво от самото начало.

2.Ще могат ли да се разбират с вас?

Личните особености и характерът са много важни на всяко работно място, тъй като те са част от константните характеристики на всеки потенциален служител. В бизнес план работодателите са загрижени за такива качества като почтеност, самоувереност, способност за правилни преценки, интелект, мотивация, комуникативни способности и др. Мотивацията например е една от най-важните характеристики и определя до голяма степен дали кандидатът е правилен за вакантната позиция. Липсата на мотивация е основната причина за неудовлетвореност от работата и именно това искат да избегнат онези, които ви интервюират. Немотивираните служители работят зле и това се отразява негативно на цялата фирма.

3.Ще си паснете ли с настоящите служители?

Подходящи ли сте за ценностите, нагласите и работния стил на офиса? Ако пък сте добър отборен играч, това непременно ще бъде позитив за екипа. Затова, когато се готвите за интервю, не забравяйте, че всеки работодател ще се опитва да си представи как се спогаждате с останалата част от офиса.

4.Управляеми ли сте?

И най-умният и опитен служител не е от никаква полза, ако не е управляем. Върху този аспект от нещата се замисля всеки работодател. Приемате ли лесно насоките, комуникирате ли отворено и тактично, можете ли да бъдете ръководени като цяло? Постарайте се да направите нещата така, че в очите на интервюиращия отговорът да е „да”.

5.Могат ли да си позволят да ви наемат?

Компанията може ли да си позволи вашите услуги? Това всъщност е най-голямата грижа на повечето фирми, тъй като за тях няма никакъв смисъл от служители, които струват непосилно скъпо. По тази причина трябва да проучите своевременно, дали финансовите ви очаквания отговарят на възможностите на фирмата.

Ако се погрижите всичко да е наред по тези пет точки (в очите на работодателя), то интервюто ви ще протече много по-гладко и успешно. Разбира се, това не винаги е възможно, но когато е, постарайте се да сте на ниво.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *