В постоянната криза, в която живее почти целият свят през последните години, е наистина трудно да се намери подходяща нова работа и да се спечели вакантното място. Това го знаете вероятно от личен опит. Напрежението расте, кандидатстването зацикля, а вие имате усещането, че си пращате автобиографията и мотивационното писмо в някаква космическа черна дупка – почти никога няма отговор, а дори и да има, обикновено е негативен. Как можете да намалите напрежението и да не се стресирате излишно? Истината е, че няма панацея, но ако следвате няколко прости правила, ще ви е по-спокойно, при това, с основание.
Прочетете описанието на работната позиция внимателно
Обявите съдържат освен името на вакантната длъжност, така и описание на позицията. Името не винаги дава адекватна представа за реално търсения човек. „Мениджър Операции” е позиция, която на едно място означава да управлявате производствено предприятие, на друго, да сте управител на магазин, на трето, да отговаряте за логистиката, а не четвърто, да ръководите административните процедури. Направете си труда от описанието да разберете за какво точно става дума – може би няма никакъв смисъл да кандидаствате точно вие. Или обратното – позицията е тъкмо за вас.
Бъдете реалисти относно квалификациите ви
Да си мислите, че можете да правите определено нещо, далече не означава, че можете да заявите, че то е част от основните ви компетенции. Ако сте член на проектен тим, това още не значи, че чожете да сте проектен мениджър.
Не кандидатствайте за позиции, за които сте очевидно неподходящи
Това няма смисъл да бъде подробно обяснявано – губите и вашето време и това на работодателите/рекрутърите. В тази светлина, един незабравим личен спомен. Работех в голяма PR агенция. Имахме отворена позиция за PR мениджър. Един ден пристигна писмо от заинтригуван кандидат. В резюме, то казваше следното: „Аз съм пенсиониран военен. Не знам какво е точно PR мениджър, но съм сигурен, че съм подходящ и ще се справя.” Да.
Подготвяйте си индивидуално CV и мотивационно писмо за всяка позиция
Това съм ви го споменавал и друг път. Глупаво е да кандидаствате за чиновник, а в автобиографията ви да пише, че основната ви кариерна цел е маркетингът.
Не кандидатствайте със зле оформени документи
Да пратите CV, което се казва CV.doc, е несериозно. Улеснете отсрещната страна, като си кръстите документите адекватно и насочващо. А най-добре, ако още не сте чели думите на колегата Грета по въпроса, да го направите сега.
Вашият коментар