Бихте се учудили, ако видите колко много хора имат „дупки” в професионалната си кариера. Говорим за периоди, в които човек не е бил на работа при никой работодател. Ако и вие сте сред тях, вероятно търсите начин да запълните тези дупки смислено. И наистина е добре да го сторите, тъй като рекрутърите и HR мениджърите търсят рационално обяснение за тези периоди. Спокойно – работодателите по принцип проявяват разбиране за празните периоди, но все пак искат да се уверят, че те не се дължат на липса на желание за работа или некадърност. Дупките в CV-то ви пораждат въпроси и подозрения, че криете нещо. Ето, как да ги избегнете.
- Посочвайте само годините, но не и месеците, в които сте работили. Ако между март и ноември 2010г. например сте били без работа, но през другото време сте имали постоянна позиция, посочването само на годините веднага ще прикрие този факт. Така:
2008-2010 – началник склад
2010-2012 – спедитор
Лесно и безболезнено е, а ако стане дума на някое от интервютата за точни месеци, ще обясните каква е причината за „дупката”.
- Ако дупката е по-дълга, например, две години, посочете какво сте правили през това време. Ето как:
2010-2012 – придружител на терминално болен роднина
Разбира се, не трябва да лъжете. Опитайте се да изброите какво смислено сте правили в дадената „дупка” – стажантство, курсове по език или компютри, живот извън страната и т.н. Ще е още по-добре, ако извършваните в периода дейности имат отношение към кариерата ви.
- Ако през „дупката” не сте правили нищо свързано с кариерата ви, обяснете честно и с достойнство каква е причината за липсата на работна позиция. Само не се позовавайте на продължителна болест или безработица (дори и последната да се дължи на очевидната рецесия). Просто напишете какво сте правили в дадения период, дори и то да няма отношение към кариерата ви – студент, домакиня вкъщи, сам родител.
Има хора, които обаче нямат никакви основания за прекъсване на кариерата. Това е наистина лош случай, когато трябва да се отрази в автобиография. За такива ситуации няма правилен съвет. Затова, старайте се да не прекъсвате крариерния си път безпричинно – може да се окаже много трудно след това да се върнете в първоначалния коловоз.
Вашият коментар