Един сигурен начин да повишите продуктивността си е като установите кой е списъкът с омразните ви задачи. Какво представлява този списък? Много просто – това са нещата, които ви карат да се чувствате зле. Например, може да става дума за обаждане на неприятен клиент или среща с колега, когото не харесвате. Ето и основните неща, които трябва да знаете за този списък и как следва да процедирате, за да сте продуктивни.
1.Всички имаме такъв списък. Не се чувствайте зле, че имате подобен списък. Всички имат. С времето, той трябва да става по-къс, тъй като трупаме опит, който ни помага да се справяме с него.
2.Той е източник на стрес. Списъкът с неприятните задачи е извор на негативни емоции. Той ще ви преследва непрестанно и няма да ви се махне от главата. Затова, атакувайте задачите от него една по една. Иначе, той ще ви спъва постоянно. Когато започнете да отмятате задачите, веднага ще се почувствате по-добре.
3.Ще продължи да се натрупва. Колкото повече отлагате, толкова по-голяма ще става купчината от задачи в списъка. В крайна сметка, пак ще трябва да ги свършите. Затова, напълно непродуктивно е да отлагате задълженията си – само ще се стресирате допълнително и накрая ще трябва наведнъж да отмятате много неприятни задачи.
4.Ще ви бави. Човек си намира постоянно извинения да не подхваща списъка. Все се намират измислени причини да не направим това или онова. Но това са просто оправдания пред самите нас. Ако не започнете работата по списъка, само ще се бавите и това ще намалява продуктивността ви.
5.Установете защо мразите някои неща. Всеки има списък с омразни задачи. Дори и изпълнителните директори. Ако можете да не ги вършите, би било чудесно, но едва ли е такъв случаят. Ако пък можете да ги делегирате, опитайте. Но не може вечно да делегирате неприятните задачи. Затова, помислете какво ги прави толкова неприятни и намерете рационални доводи срещу това. Ако осъзнаете проблема, имате по-добри шансове да го решите.
Вашият коментар