В днешно време, работодателите имат чудесна възможност да проучат бъдещите си служители. Профили в LinkedIn или Facebook, лични блогове, коментари под статии, интервюта, публикувани в интернет – това са все ресурси, които могат да разкажат много за един потенциален служител. Какво да направи обаче един човек, търсещ си работа, за да научи достатъчно за евентуалния си нов работодател? Например, следното:
- Отидете пред офиса на компанията (ако има такава възможност и фирмата е разположена в собствена сграда) и се позанимавайте с детективски трикове. Как изглеждат хората, които пристигат на работа? Имат ли позитивен вид? Говорят ли си помежду си? А в края на деня? Паркингът пълен ли е още с коли един час след края на работното време? От офиса излизат ли хора с „разбит” вид? Всички тези неща могат да ви подскажат каква е атмосферата и доколко са натоварени бъдещите ви колеги.
- Екипността и работата с колегите са важни неща за корпоративната култура на една фирма. Компании, в които решенията се взимат след дълго прехвърляне по йерархичната стълбица могат да бъдат например доста затормозяващи. Затова, ако сте на второ интервю, вижте дали има възможност да поговорите насаме с бъдещите си колеги за пет минути. От тях можете да разберете много по тези въпроси.
- Познавате ли някого, който работи в компанията или може би сред познатите ви има такива, които познават някого от фирмата, която ви интересува? Ако е така, попитайте ги за честното им мнение. Дори и бивши служители могат да ви информират адекватно за настроенията в компанията.
- Разбира се, в интернет има информация не само за вас, но и за повечето работодатели. Потърсете всичко, което можете да откриете там. Съдебни дела, работодателски проблеми с бивши служители, негативни или позитивни отзиви от клиенти, партньори и кадри на фирмата – тези неща често са най-точният индикатор за случващото се в една компания.
Това са само някои от методите да се сдобиете с информация за бъдещ работодател. Важно е да си дадете реалистична сметка, че нещата, които разберете не отразяват непременно и вашата гледна точка и могат да са крайно субективни или невярно изтълкувани. Въпреки всичко, ако се забележите упорита тенденция (независимо дали в позитивна или негативна посока), има вероятност да сте надушили нещо напълно вярно за фирмата. Което пък ще ви помогне да се ориентирате, при кого се опитвате да попаднете. Безспорно една много важна информация за всеки потенциален кандидат.
Вашият коментар