Добрият “elevator pitch” – инструмент на успеха

Source: sxc.hu

В английския език съществува един термин, който все по-често може да се чуе по целия свят, в това число и в България. „Elevator pitch”. Няма добър превод на български, но значението му е „кратко представяне на личността ви, в рамките на толкова време, колкото отнема на асансьора (возещ вас и потенциален работодател/клиент/бизнес партньор) да вземе няколко етажа”. В забързания свят на съвременния бизнес „elevator pitch”-ът е твърде важен инструмент на личния ви брандинг. Иначе казано, ако си подготвите правилните фрази, теоретично увеличавате в голяма степен шансовете си за бизнес.

Затова, добрият „pitch” съдържа максимално много полезна информация. Например, да си представим една ситуация. Вие сте млад специалист, завършили сте наскоро режисура и работите в продуцентска къща като асистент. Налага се да отидете с високопоставен човек от вашата бизнес сфера в неговия офис (примерно, закарали сте го със служебната кола след срещата му с вашия ръководител). Качвате се заедно в асансьора, за да отидете на седмия етаж и да вземете копие от наскоро продуциран клип. Вратите на асансьора се затварят и вашият спътник казва:

-Е, Джеки, каква е вашата история?

Правилно би било да отговорите по следния модел:

-Наскоро завърших режисура в този университет, спечелил съм 3 награди за младежки късометражни филми, обичам си работата и сега работя като асистент, докато се опитвам да пробия в сериозната режисура.

Ако имате късмет, може влиятелният ви спътник да реши, че има нужда точно от човек като вас и да ви отправи добро бизнес предложение. Защото е научил от вас важните неща – че имате подходящо образование, че сте достатъчно кадърен, да печелите награди, че горите за работата си и, че имате кариерни амбиции.

Естествено, всеки „elevator pitch” следва да е съобразен с реалната ситуация и вашите цели. Същественото обаче си остава едно – да имате готови кратки и ясни реплики, които носят важната информация за вашия събеседник. Не очаквайте някой да си губи времето с вас, ако не сте в състояние да му привлечете вниманието за няколко секунди. Всъщност, лесно е, ако сте подготвени.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *