Във времена на криза, обикновено всички в офиса са по-натоварени. Причината е, че в много фирма част от служителите са освободени, а останалите са принудени да вършат и тяхната работа. Това води естествено до стрес, който от своя страна има способността да ви кара да реагирате емоционално или непрофесионално. Възможно е да кажете неща, за които после да съжалявате. За жалост, има реплики, които трябва да не изпускате пред шефа си, тъй като със сигурност те ще имат негативно въздействие върху кариерата ви. Ето и четири изказвания, които в никакъв случай да не изпускате пред ръководителя си.
- „Излизам в отпуска идната седмица.” Ако вече сте договорили този период от време с началника си и сега просто му го напомняте, няма проблем. Ако обаче това е първото споменаване на отпуската, ще изглеждате непрофесионално и грубиянски. Общото правило във всеки офис е, че трябва да поискате отпуска предварително и по съответните канали – например, започвайки с прекия ви ръководител или отговорник на отдел.
- „Опа!” Ако си разлеете кафето, някак си ще е простимо да минете с едно „опа”. Но, ако сте загубили важен клиент или сте объркали финансовите документи, „опа” не е разумен възглас. Редно би било да си признаете грешката и да се извините за нея. Не е излишно, ако излезете и с подходящо предложение за разрешаване на проблема. И естествено, не правете същата грешка отново.
- „Това не спада към задълженията ми.” Трудовите характеристики никога не са напълно изчерпателни и професионалистите, които искат да прогресират по кариерната стълбица, не бива да отказват възможността да научат нещо ново. Отказът да се свърши нещо ви прави да изглеждате непрофесионално, дребнаво и незаинтересовано, тоест, лош „отборен играч”. Постарайте се да ставате по-ценни за работодателя си, а не обратното. Приемайте с ентусиазъм нови задачи, когато можете, имате времето и сте компетентни в достатъчна степен, за да не провалите проекта.
- „Осигурете ми X, или напускам!” Заплахите обикновено имат своето място в пясъчника, но вие сте напуснали детската площадка преди дълги години и не можете да разчитате на подобно поведение. Никой сериозен човек не би искал да се конфронтира в офиса със сърдито дете. Независимо, дали искате нов работен стол, отпуска или повишение на заплатата, сторете го учтиво. Ако не ви огрее, спорете с рационални доводи, а не с емоции и крясъци. Последствията може да са много по-лоши от това да бъдете изпратени за наказание в стаята си.
Въобще, да се държиш учтиво, разумно и внимателно винаги е по-добрият вариант. Както в живота, така и в офиса. Затова, не правете гореизброените грешки, ако наистина искате да имате продължителна кариера във фирмата и с вас да се отнасят като със зрели хора.
Вашият коментар