HR терминология (VI) – Оценка на служителите

Source: sxc.hu

Оценката на служителите е процес, при който отделните сътрудници в компанията биват оценявани, според техните работни постижения. По света тази практика е често срещана, в България е по-скоро рядкост.
Оценките се провеждат обичайно от HR мениджъра, на базата на подадена информация от прекия началник на дадения служител, както и въз основа на лични впечатления. Честотата варира обикновено от 1 до 2 пъти годишно. По-кратки интервали са неефикасни, тъй като не позволяват на служителя да демонстрира способностите си адекватно, а също и да бъде оценен на базата на определени тенденции, развиващи се във времето.
Оценката протича обикновено като лично събеседване с HR мениджъра, а оцененият служител най-често получава писмен доклад за представянето си, както и за препоръките за развитие. Възможно е на базата на такива оценки и вследствие на системно неизпълнение на препоръките, служителят да бъде освободен от работодателя си, поради несправяне с работата.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *