Гост-автор: Владислав Стоицов
Всеки ден, всеки миг, някъде по света се създават нови бизнеси. Някои от тях ще успеят, но много по-голямата част от тях ще се провалят. Някои ще започнат с много добър старт, с много капитал и/или ресурси, но някъде по пътя ще се забавят по една или друга причина. Други може да започнат с много трудности, но с постоянство и внимателно планиране да постигнат огромни резултати в крайна сметка.
- Намерете своята ниша – Една малка фирма с ограничени ресурси може ефикасно да обслужва дадена пазарна ниша. Концентрирайте усилията си върху един тесен пазар и се придържайте към това, което правите най-добре. Станете експерт в това. Осъзнайте, че е невъзможно да сте добър или да правите всичко. Като се фокусирате върху една тясна пазарна ниша, можете да избегнете сблъсъка с по-големите фирми, битка, която вероятно бихте загубили.
- Бъдете малки, но мислете мащабно – Един от възможно най-често задаваните въпроси при стартиращите бизнеси е – „Как можем да се конкурираме с по-големите конкуренти?“. Малките фирми имат много преимущества в сравнение с големите фирми, включително гъвкавост, способност да реагират бързо, възможност да осигурят много по-персонализирани услуги за своите клиенти. Уверете се, че вашият бизнес използва максимално ползите и силните страни на малките фирми.
- Разграничете продуктите си – Представете максимално добре ползите и предимствата на вашите продукти пред клиентите ви, подчертавайки уникалните решения на техните проблеми. Избягвайте да бъдете имитатор, те рядко успяват. Проучвайте, но не копирайте своите конкуренти.
- Първото впечатление има огромно значение – стремете се към качество и точност от първия път. Вие често няма да имате втори шанс да направите добро първо впечатление. Независимо от големината на бизнеса ви се постарайте всяка среща с клиентите ви да е на ниво. Всеки клиент е от значение!
- Добра репутация – Вашият бизнес зависи до голяма степен от репутацията му. Наложително е да изградите добра репутация на вашите продукти и/или услуги. Не забравяйте, че две неща гарантират успех – високо качество на продуктите и превъзходно обслужване. В днешно време много хора в България търсят бързата печалба, пренебрегвайки всичко останало. Това със сигурност е огромна грешка в дългосрочен план, а всеки стартиращ бизнес се стреми да бъде дълги години № 1.
- Непрекъснато подобряване – в днешно време трябва бързо да адаптирате нови решения, улесняващи клиентите ви. Това е един от сигурните начини да бъдете една крачка пред конкурентите ви.
- Слушайте клиентите си. Бъдете движен от пазара – слушайте и реагирайте спрямо нуждите на вашите клиенти. Те трябва да чувстват, че те са важните за вас, защото реално, те са! Когато се фокусирате върху клиентите ви и спечелите тяхното доверие, те не само ще ви отвърнат с препоръки, но и с лоялност. Не забравяйте, че препоръката от уста на уста ви коства най-малко, но и е най-ефикасната маркетингова стратегия за бизнеса ви.
- План за успех. Като предприемачи трябва да разберете силата на планирането. Добрият план ще увеличи шансовете ви за успех и да определите вашата бизнес концепция, разходите, продажбите и да контролирате рисковете. Скокът в нов бизнес без план е като карането на кола в непозната земя без карта.
- Балансиран начин на живот – един бизнес може да консумира много време и енергия. Лесно може да се позволи на бизнеса да поеме контрола над живота ви. Бизнес успехът изисква навик за балансиране на всички аспекти в живота ви. Разделянето на ежедневните ви задачи, свързани с бизнеса и свободно време да си починете, би направило живота ви много по-лесен и забавен. Все пак животът не е само работа. Отделяйте време да се порадвате на живота и успехите си.
Не забравяйте, че както вие, така и вашият бизнес е уникален. Не се стремете да следвате точно тези или други правила. Ако сте уверен в успеха си и работите здраво да го постигнете,то със сигурност ще го постигнете.
„Ако нещо не се е случило, то е, защото не сте го искали достатъчно“
Ама не става само с правила. Трябва и акъл. 🙂