HR терминология

Дрес-код

Source: sxc.hu

Дрес-кодът (от англ. Dress Code) е стандартизиран и утвърден набор от правила, които фирмите разработват, за да въведат определени норми в облеклото на служителите си.

Дрес-кодът дефинира какво е позволено да се носи в офиса като работно облекло.
В груби рамки, кодът може да се определи като строго дефиниран и формализиран, бизнес-ежедневен и ежедневен.

Първият тип определя абсолютно точно дрехите, с които трябва да се явявате на работното си място (например, летищни служители, които имат униформа), вторият тип залага на стандартното бизнес облекло, а третият е неформален и позволява дори джинси.
Степента на формалност се определя до голяма степен от необходимостта служителите да общуват с клиенти, както и от бизнес сферата. Ако сте вътрешен счетоводител, който никога не се среща с клиенти и работите в производствената сфера, напълно ненужно е да се явявате на работа в униформа или костюм. Разбира се, това се определя от всяка компания индивидуално. Възможно е също, работодателят да определи два дрес-кода – един по-формален за служителите, които се срещат с клиенти и втори, за служителите, които нямат такива задължения.

Вашият коментар

Вашият имейл адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани с *