![]() |
Picture source: www.sxc.hu |
Времената се менят, налага се и ние да се меним с тях, ако искаме да успяваме. Онова, което е вършело работа до вчера, утре може да е напълно морално остаряло. С особена сила това важи както за търсенето на работа, така и за начините, по които осъществяваме това търсене. И занапред ще ви предлагаме конкретни съвети за подобряване на вашата автобиография (CV), а сега ще ви посочим 3 полезни идеи, които е добре да имате предвид, когато си съчинявате CV-то за тази година.
1.Примамка
Автобиографията, с която искате да влезете успешно във вашето бизнес-бъдеще трябва да привлича внииманието. Броят на конкурентите ви в днешно време е огромен, а отворените позции са малко, в сравнение с икономическия бум от 2006-2007. Казваме ви го като експерти – за всяко вакантно място кандидатстват невероятно много хора. Ако не успеете да грабнете вниманието на рекрутерите, вие практически нямате шанс за успех. (Изключение правят специалисти от световно ниво, но те рядко сами си търсят работа.) Та, бъдете изобретателни и помислете с какво да привлечете погледа (и мозъка) на онзи HR, който ви „пресява”. Няма да даваме конкретни съвети в тази насока, за да не стартираме нова мода, която да е еднаква за всички.
2.Числа
Не са много хората, които могат да докажат ефикасно своя принос за една компания. Ако обаче това не се отнася до вас, не се колебайте да демонстрирате ефикасността си. Тоест, когато си пишете CV-то, вижте, дали можете да приведете конкретни примери с цифри. Повишил сте производствената ефективност при предишния си работодател с X процента, добавил сте Y процента към оборота на фирмата и т.н. Ако пък можете да приведете като пример графика или статистика, още по-добре. Подобни неща впечатляват и остават в паметта на онези, които ви четат автобиографията.
3. Онлайн подкрепа
Ако имате начин да ангажирате хора в интернет, които да ви препоръчат, няма да съжалявате. Най-добре е, ако в LinkedIn имате препоръки от бивши шефове и колеги. Всъщност, има и още по-впечатляващ вариант – да убедите бившите ви ръководители да ви направят 30-секундни видеопрепоръки. За целта трябва да си имате собствен сайт/блог (където да качите видеото) и да сте невероятно убедителен. Не е никак лесно да склоните хора на добре платени и отговорни позиции да ви препоръчват във видеозапис. Но пък можете да им посочите и директната полза за тях – ще си направят реклама, а и реклама на компанията си. Важното е да постигнете целта си. Знайте, че това наистина може да впечатли един рекрутер.
Ами, успех!
Този текст ви допада? Ще ни зарадвате, ако кликнете на бутона на TopBlogLog отдолу…
Вашият коментар