Издънки за напреднали – снимките в LinkedIn

Source: freedigitalphotos.net (Photo by: Victor Habbick)

Source: freedigitalphotos.net (Photo by: Victor Habbick)

Ползвате ли професионалната социална мрежа LinkedIn? Твърде вероятно е. А ползвате ли я правилно? Тук вече отговорът ви трябва да бъде добре премислен. Оказва се, че все още страшно много хора не умеят да извлекат максимума от тази богата платформа. Причините са различни и целта ни тук не е да ги изброим. По-реалистично би било да се фокусираме само върху една проблемна област. Снимката. Нали знаете – „По дрехите посрещат, по ума изпращат”. Тоест, първото, което посетителят във вашия профил вижда е как изглеждате. Тези първоначални впечатления оставят траен отпечатък върху цялостния образ, който посетителят на профила ви си съставя за вас. Затова, погрижете се снимката ви да е в адекватен формат. Набързо ще прегледаме най-често срещаните „снимкови грешки”, а вие, вижте, дали не сте ги допуснали случайно.

Изрязване на вашата снимка от обща снимка. Общо взето, винаги е лош вариант – все стърчи някоя ръка или ухо от човека до вас. Трябва ясно да се вижда, че около вас има „въздух”, че само вие сте стояли пред обектива.

Размазана или с лошо осветление. Целта на снимката е да се виждате ясно. Ако тази цел не е постигната в максимална степен, явно, не сте избрали правилната снимка.

Ползвали сте Instagram филтри. Да припомня отново – целта е да се виждате ясно. Художествената фотография е съвсем различно занимание.

Застанали сте неестествено/надуто. Не се взимайте прекалено насериозно. Това само поражда смях.

Направили сте муцуната „кокоше дупе” или друга подобна. Добре, тук дори не се налагат допълнителни пояснения, смятам.

Не се усмихвате и не гледате в обектива. Посетителите искат да ви погледнат в очите и да ви харесат. Профилът ви не е от значение, а липсата на усмивка само показва какъв завършен темерут сте.

Твърде далече сте в кадъра. Не е добре посетителите в профила ви да се чудят дали там, до онова борче, има някой и, ако да, дали това евентуално сте вие.

Използвате черно-бяла снимка. Пак подсещам – не търсим художествени ефекти.

Селфи. Селфито почти винаги си личи, че е селфи. страшно непрофесионална работа.

Нямате снимка. Е, може пък да не искате, защото сте достатъчно известни и без нея. Но, все пак, по-добре си сложете.

Въобще, не забравяйте, че LinkedIn е мрежа за професионални контакти, а не вариация на Facebook. Изглеждайте като приятни и приветливи професионалисти. Всичко друго е излишно или вредно.

Коментари

  1. Pi4a казва:

    И после всичките камери по света ще знаят къде сте ходили и ще получавате 10 пъти повече спам (ако има накъде). И най-лошото не е спама…

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *