Ако сте имали много работодатели, това отчасти ви прави да изглеждате опитен и ценен кадър, с разностранен опит. Но от друга страна, ако твърде често сте се местили от фирма на фирма, може и да станете по-малко желани от работодателите. Такива са данните от ново американско проучване. Според него, HR мениджърите посочват, че ако сте сменили 5 или повече позиции за последните 10 години, вие ставате подозрителни и започвате да давате сигнали, че може да сте „офисна пеперуда” (позната в английския като „job hopper”).
Експертите признават, че пазарът на труда е сложен и непредвидим през последните години и работодателите са наясно, че кандидатите за работа при тях могат да са прекарали относително кратко време в дадена компания. Независимо от това, фирмите продължават да търсят хора, които са отдадени на организацията и допринасят за постигането на краткосрочните и дългосрочни бизнес цели. Именно затова, авторите на проучването дават някои препоръки – какви въпроси да си зададем, преди да решим да сменяме настоящата работа с нова.
Защо търсите нова възможност?
Какво търсите всъщност – нови предизвикателства или повече пари? По-кратки пътувания до офиса или гъвкаво работно време? А може би, по-продуктивни взаимоотношения с ръководството? Изборът ви ще е правилен, ако се придържате към приоритетите си и преследвате нови позиции само, ако те отговарят на тези приоритети.
Потърсихте ли в рамките на настоящата компания?
Служителите, често допускат грешка, когато си мислят, че трябва да отидат в различна фирма. Най-напред е разумно да проверят, дали настоящият им работодател не може да им предложи по-добра алтернатива.
Къде е най-голямата изгода в дългосрочен план и къде е стабилността?
Дали най-добрият ви шанс не е да изграждате уменията и потенциала си при настоящия си работодател или това трябва да стане при друг? Кой бизнес има най-стабилна основа? Много непрепоръчително е да направите стъпка в нова посока, само за да се убедите, че кариерата ви е блокирала, а новият ви работодател се бори за оцеляване.
Горните простички съвети изглеждат много елементарни и близки до ума. Въпреки това си струва да ги прочетете внимателно и да помислите по тях. Вероятно 80% от грешните кариерни ходове е можело да бъдат избегнати, ако хората са знаели какво да обмислят навреме и кои са важните за тях неща.
Тази публикация ви допада? Ще ни зарадвате, ако я споделите...
#JobTigerBG
Вашият коментар