Човекът е такова създание, че непременно се нуждае от социално взаимодействие (някои повече от други). Цялото ни съществуване се гради на простия акт на свързване с хората. А повечето от нас пък, създават социалната тъкан около себе си на работното си място. Срещаме се с тези хора всекидневно. Имаме общи задачи. Опознаваме ги така, както дори семейните им половинки не могат. И това е нормално – заедно прекарваме огромната част от деня.
Какво обаче се случва, ако тези простички социални отношения не сработят за нас? Например, какво става и най-вече, как става така, че може да нямаме приятели в офиса? Някой, който да се усмихне като ни види или да ни пази място на събранието. Случват се такива неща и, когато се случат, офисът става най-нещастното и самотно място за нас на света. Подобна ситуация може да има дори твърде сериозен изход – да напуснем работа.
Но, защо, какво не правим правилно, в нас ли е грешката? Ето някои възможни причини и евентуални подходи за отстраняването им.
Нови сте в офиса
Може да мислите, че вече са минали два месеца и е време да имате приятели сред колегите си. Е, понякога вътрешната динамика на фирмата е по-различна и е необходимо да мине повече време, а вие да проявите повече настойчивост в намирането на приятели.
Постъпилите сте грешно
Няма значение, дали сте направили нещо неправилно, или просто са ви разбрали криво. Важното е, че сте направили лошо впечатление и сте поставили неволно преграда между себе си и останалите. Открийте къде е грешката ви, коригирайте я и повече не я повтаряйте. Не е лесно, но така се печелят симпатии. Ако пък няма какво да поправите, просто си останете дружелюбни и игнорирайте подводните течения. Постепенно нещата ще се регулират.
Кликите са твърде сплотени
Подобно на живота в училище, офисът също предлага ситуации, в които ще си останете аутсайдер за неопределено време. Вероятно, тези хора работят заедно отдавна и връзката им е станала силна. Те дори не осъзнават, колко враждебно изглеждат във вашите очи. В такива ситуации е важно да подходите на индивидуално ниво и да се опитвате да се сприятелите с отделните индивиди. А може би ще се наложите да се утвърдите и като служител и да им помогнете сериозно в работата, за да ви признаят. Важното е да не се отчайвате и да не губите кураж.
Не сте подходящи за компанията
Това звучи доста грубо, но не е нищо лично. Всички имаме работен стил, който носим като костюм. А екипът обикновено се оформя от хора, със сходно поведение. Затова, когато не сме подходящи за дадена компания, ние не можем да намерим общ език с хората. Това затруднява формирането на приятелства. Ако просто не ставате за средата и компанията, признайте си го и си търсете нова работа. В подобна обстановка, нито ще напреднете кариерно, нито ще завържете приятелства.
Вие сте интроверти, насочени силно навътре
За всеки интроверт е сериозно изпитание да се свърже с хора, които не познава. Когато е заобиколен с непознати, такъв човек е склонен дори да се затвори още повече. Това ги кара да изглеждат недостъпни и незаинтересовани и колегите им не подхождат към тях по никакъв начин, просто ги избягват. Интровертите сами се поставят в такива ситуации и сами трябва да потърсят изхода от тях. Един съвет към хора със затдворени характери – изберете един или двама колеги, които са ви симпатични и се постарайте да завържете контакт с тях. Така постепенно ще се отпуснете и ще започнете да общувате и с другите.
Работните взаимоотношения могат да предопределят съдбата ви в една фирма. Те дори могат да ви помогнат в кариерното израстване, ако се чувствате добре сред колегите си. Ако обаче не успявате да завържете неформални контакти, променете нещо и се постарайте повече, за да не се превърнете в най-самотния човек. Трябва ви повечко търпение и вечна усмивка.
Тази публикация ви допада? Ще ни зарадвате, ако я споделите...
#JobTigerBG
Вашият коментар