Да ходим ли болни на работа?

Source: sxc.hu

Сезонът на гриповете и настинките е в разгара си. Независимо дали има обявена епидемия или не, факт е, че поне няколко човек във всеки средноголям офис са болни в даден момент. А както знаем, болестта и ходенето на работа са трудни за примиряване. И така, нещо в гърлото ви дращи, носът ви тече като пълноводна река, а вие сте пред дилемата, да си вземете ли болнични?

Важни срещи ви чакат, крайните срокове се надпреварват в календара ви, а вие се колебаете, да отидете ли на работа или не. Да, ясно ви е, че няма да работите на 100% от възможностите си. Дори и на 50%, ако сме честни. Но, нали ще сте в офиса и ще демонстрирате ангажираност и твърдост? А може би, просто ви е страх за работното ви място и не искате да рискувате да останете безработни точно сега? Каквито и да са доводите ви, знайте, че не е добра идея да ходите на работа.

Първо, гриповете и другите подобни заболявания имат лошото свойство да се разпространяват много бързо. В офиса има прекрасни условия за това – климатици, тесни пространства с много хора, близки работни места и дълго време, прекарано с останалите. Тоест, рискът да заразите колегите си и да ги извадите от строя, е много, много голям. Не е нужно да казваме, че е по-добре само един човек в офиса да е болен, нежели петима.

Друга причина да си останате у дома е, че както вече казахме, продуктивността ви е критично ниска. Болестите, а и самите лекарства за тях, често замъгляват разсъдъка в достатъчна степен, за да не можете да си вършите качествено работата. Вие не просто вършите по-малко – вие вършите нещата и много по-некачествено. Това е чудесна основа за критични грешки и пропуски, които могат да струват прескъпо на работодателя ви. Статистиката твърди, че американските работодатели губят ежегодно по около 180 милиарда долара, от загубена продуктивност. Не е нужно да подсилваме родните цифри в тази насока.

Затова, не експериментирайте и си взимайте болнични, когато не сте добре. Ако все пак сте в прилична кондиция, разберете се с колегите и шефа си, че ще вършите дистанционно работа онлайн, следейки мейла си и евентуално ползвайки Skype или други подобни платформи за моментални съобщения. Така, хем ще засвидетелствате ангажираността си, хем ще покажете на работодателя си, че сте разумен човек и правите най-доброто от дадената ситуация.

Коментари

  1. Работодателят е този, който трябва да се грижи служителите да си ползват болничните (както и отпуската). Когато политиката на работодателя е “ако можеш ела; ако не можеш да си в офиса – гледай да си работиш от вкъщи”, то няма защо да се чудим, че хората идват болни на работа. Към това се добавя и често срещаното явление, че няма кой да те замести, т.е. дори и да почиваш, като се върнеш ще трябва да наваксаш със всичко; и допълнителните усложнения от това, че така или иначе трябва да отидеш да представиш болничния до 2 дни след неговото получаване; след това следва по-късното получаване на парите за периода, в който си бил в болничен, и т.н. Не са виновни работниците ;)

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *