„Професионална помощ отвън ……….”

Гост-автор: Христо Стоянов

Внимание: Не се препоръчва за лица до 12 години

 

Source: sxc.hu

Тревога, или по-точно ужас, обхвана цялото тяло и душата й. Знаеше, че рано или късно това ще се случи, ще дойде и нейният ред…. Какво да направи? Кой може да помогне, кой ще се справи, кой е най-добрият, какво ще поиска в замяна? Кого да попита? Цяла нощ принцесата  плака неутешимо. Беше дошъл нейният ред да бъде принесена като жертва на злия дракон, който всеки месец изяждаше НАЙ-КРАСИВАТА ДЕВИЦА на царството.

Изтощена, но решена да потърси помощ, на сутринта изпрати да повикат РИЦАРЯ. И на него през сълзи разказа за страшното събитие. Видял горещата молба в очите й, той каза: „Ще помогна!”. „Какво ще направиш, ще убиеш дракона ли?”. „Не”, отвърна той и започна да съблича доспехите си. ”Нали драконът иска най-красивата ДЕВИЦА?”. Бързо руменина покри лицето на принцесата и тя срамежливо се обърна към прозореца. „Добре тогава” каза принцът.” Мога да те ударя с меча и да обезобразя лицето и ти няма да бъдеш НАЙ-КРАСИВАТА”.

Принцесата помисли кратко и започна да съблича първо златното си наметало, после и ……….

„Консултинг” – професионална помощ отвън. Какви са предимствата от използването на консултанти в бизнеса, кога ще бъде най-добре да го направя?
Съществуват много ситуации, в които поканата на консултанти може да бъде оправдана и ще има полза за организацията.

Основни критерии за избор на консултант

 1. Име и репутация – при избор на фирма „име” може да се разчита на определено ниво на качеството на услугите.

2. Качество на услугите – най-лесно чрез препоръки от тези, които са използвали услугите им. При други равни условия, предимство за тези, които са работили с повече клиенти.

3. Квалификация на персонала – фирмата да е всъстояние да има или да привлече най-добрите или подходящите консултанти, с добри умения и практически опит.

4. Гарантиране на положителни резултати при пълно прилагане на консултантските мерки – какви гаранции и за колко време.

5. Ценово равнище – ако ще се работи с авторитетни консултантски организации  да е ясно, че техните услуги не могат да бъдат евтини. Както и това, че високо ефективни услуги на ниски цени няма.

             Допълнителни критерии

1.Гъвкавост на политиките на консултантската фирма – както по отношение на ценова политика, така и индивидуален подход към клиента.

2.Време за изпълнение – от консултанта се изисква да отговаря на нуждата на клиента на адекватно ниво, в рамките на строги ограничения по време.

3.Комуникация/близост до клиента – консултантът да решева проблемите заедно с клиента, а не строго независимо, в процеса на консултиране да има активна обратна връзка.

4.Практика и опит в процеса на обучение – консултантът да говори езика на клиента. Много често консултантите са повече „загрижени”  да демонстрират компетентност, отколкото простота на представяне и добра комуникация с клиента.

Оставям на Вас анализа, как се е справила с посочените критерии принцесата !

А какво се е случило след консултирането, в следващ материал.

Коментари

  1. fanfolet казва:

    Написал сте 200-300 думи текст, без особен смисъл. Всичко казано се свежда само до: Ценово равнище – ако ще се работи с авторитетни консултантски организации да е ясно, че техните услуги не могат да бъдат евтини. Както и това, че високо ефективни услуги на ниски цени няма.
    И каква е връзката с Принцесата ?!
    А ако аз нещо не съм разбрал, значи не спазвате т.4 от Допълнителните критерии (как само звучи,а?!).

  2. Христо Стоянов казва:

    Оказаха се 470, а не 200 – 300 -:). Темата за ползването на консултантски услуги е обширна и тежка и заради това първата част е с тази закачка, не е задължително да се харесва на всички. За принцесата – взема решение за външна квалифицирана помощ, има очаквания начина и качеството на услугата. Рицарят като всеки „истински” консултант отхвърля варианта на клиента и предлага съвсем неочаквани, но гъвкави решения, гарантира положителен резултат. Но иска и съответната висока цена.Правилната и подходяща комуникация водят до вземане на решение. А сега сериозно – за съжаление на практика неизбежно винаги се стига до финансите и по-скоро цена – качество. Заради това са пропуснати изключително много ползи за съответната организация или фирма. Друга сериозна слабост е, че не винаги решаването на проблемите става с активното участие и на клиента. Консултантът държи да е независим, да демонстрира компетентност и загриженост, а не гъвкавост и индивидален подход

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *