10 грешки на кандидатите при явяване на интервю (II)

Picture source: www.sxc.hu
Втора част на материала за грешките на кандидатите по време на интервю за работа.

6.Ако сте срамежливи, това не означава, че работодателят трябва да ви тегли думите с ченгел
Вие трябва да помогнете на интервюиращия да си създаде реална представа за вас. Това може да стане само на базата на вашите собствени изказвания. Ако се провалите в тази задача, поради прекомерно мълчание, най-вероятно няма да получите желаната позиция. Просто няма да има на базата на какво да ви оценят.
7.Задавайте повече съществени въпроси
Работодателят иска да види, че сте заинтересовани от подробностите в бъдещата ви работа. Покажете, че тя ви е интересна, разберете повече за функциите на отдела си, попитайте за стила на управление на прекия ви началник, запознайте се с корпоративната култура в организацията. Въобще, постарайте се да научите повече по тези въпроси, за които после няма да имате време нито вие, нито ръководителите ви. Ако не го сторите, ще оставите впечатление, че не ви интересува работата в компанията, или просто още не сте решили с какво искате да се занимавате.
8.Когато говори интервюиращият, никога не го прекъсвайте
Първо, подобно поведение говори за неуважително отношение, второ, началниците имат високо самочувствие и обичат да слушат най-вече себе си. Звучи неприятно, но е факт. Бъдете дипломатични и учтиви. Кимайте с глава, докато ви се обяснява нещо, питайте в паузите, гледайте рекрутера в очите.
9.Не се старайте на всяка цена да преминете успешно интервюто и да получите работата
Не ласкайте самолюбието си. И не практикувайте честата грешка – да се гледа на интервюто като на участие в олимпийски игри. Това не може да е целта в живота ви. Гледайте на работата по-мъдро. И си задайте най-важния въпрос – действително ли сте подходящ за тази позиция? Не се самозалъгвайте, че единствената цел е да получите предложението за работа и после следва почивка. Следва само много напрегната работа, за която е добре да знаете, дали сте пригодни.
10.Не се отнасяйте различно към големите и малките работодатели
Често пъти именно в малките компании се налага да се работи по-усърдно и работодателят се старае да си наеме адекватни и способни служители. Освен това, ако делите работодателите само на принципа „голяма заплата” – „малка заплата”, ще имате сериозни проблеми с правилното разбиране на работата, след като се трудоустроите. Е, ако сте топ-специалист, за когото работодателите се бият, имате възможност да избирате и компания и заплата, но за повечето хора това не е случаят.

Вашият коментар

Вашият email адрес няма да бъде публикуван Задължителните полета са отбелязани с *